Systemy nowoczesnej automatyki do bram wjazdowych i garażowych to rozwiązania wygodne i bezpieczne. Pozwalają wjechać na posesję i do garażu bez potrzeby wysiadania z samochodu.
Napędem do bram steruje się za pomocą niewielkiego, poręcznego pilota (nadajnika), który kierowca samochodu ma zawsze przy sobie. Wystarczy jeden przycisk, aby szybko i bezpiecznie, nie wysiadając z samochodu wjechać na działkę (pilot jednokanałowy). Jeśli chcemy wjechać następnie także do garażu, musimy się zaopatrzyć w pilot dwukanałowy, z dwoma przyciskami.
W ten sposób nie tracimy czasu na ręczne otwieranie i zamykanie bramy, nie mokniemy na deszczu i nie marzniemy w czasie zimy. Istnieje także możliwość rozbudowy systemu sterowania o dodatkowe funkcje. Tym samym pilotem możemy włączyć np. również światło przed domem czy sterować roletami okiennymi (piloty czterokanałowe).
Piloty do bram mieszczą się w torebce lub kieszeni kurtki, są wyposażone w kółko
na klucze i można je wsunąć w miejsce zapalniczki w samochodzie. W ten sposób
są zawsze pod ręką
Bramę można też wyposażyć w sterowniki radiowo-kodowe z podświetlanymi klawiaturami. Są one łatwe w montażu i nie wymagają prowadzenia instalacji. Inną propozycją są dwufunkcyjne czytniki odcisków – wystarczy odcisk palca właściciela domu, żeby bezpiecznie i wygodnie otworzyć bramę wjazdową. Druga funkcja służyć może do sterowania np. bramą garażową lub drzwiami zewnętrznymi.
Budowa systemu
Standardowy system do bram przesuwnych zawiera: napęd, centralę sterującą, dwa nadajniki zdalnego sterowania z kodem zmiennym, lampę sygnalizującą ruch skrzydła. Standardowy system dla wjazdowych bram skrzydłowych stanowią: dwa siłowniki, centrala sterująca, jeden nadajnik zdalnego sterowania z kodem zmiennym, fotokomórki. Z kolei elementami napędu dla bram garażowych są: głowica, szyna z łańcuchem i element łączący napęd z bramą. Napędy zasilane są najczęściej napięciem zmiennym 230V lub stałym 24V.
Na rynku pojawiły się także napędy podziemne, montowane pod skrzydłem bramy wjazdowej.
Są one zupełnie niewidoczne. W podłożu obsadzana jest specjalna obudowa, która chroni cały mechanizm. Zastosowanie takiego rozwiązania ułatwia jego konserwację, gdyż w razie potrzeby łatwo można wyjąć mechanizm, nie demontując skrzydła bramy.
kamcia
My kupiliśmy dwie bramy garażowe w Normstahl i jedna jest z napędem, a druga otwierana ręcznie (nie była potrzebna), być może za jakiś czas się zdecydujemy na obie automatyczne, bo to bardzo wygodne i funkcjonalne, jak na razie wszystko bez zarzutu
Enerbau
A Redakcja jak zwykle nie odróżnia działu Instalacji grzewczych i ogrzewania domu od działu
Bramy garażowe.
Aby na przyszłość Redakcja wiedziała gdzie się powinno stosowne posty wklejać, pozwolę sobie zamieścić link do stosownego Działu,
vf/122/0/bramy-garazowe