Klimatyzacja w biurze

Klimatyzacja w biurze

Klimatyzacja w biurze przestaje być luksusem, a staje się standardem. Tym bardziej warto dowiedzieć się jak ja prawidłowo użytkować.

klimatyzacja w biurzeAby inwestycja w klimatyzację pozostała pożądanym oraz tanim rozwiązaniem musi być właściwie użytkowana. Wybór instalatora oferującego profesjonalny montaż oraz sezonowe przeglądy i utrzymanie gwarancji dla instalacji powinien być traktowany jako priorytet dla każdego przedsiębiorcy inwestującego w klimatyzację. O tym, czy będziemy potrzebowali częstego serwisu decyduje przede wszystkim właściwa eksploatacja instalacji. Do najczęściej spotykanych grzechów w użytkowaniu klimatyzacji należy praca urządzenia przez całą dobę. W wielu firmach nigdy nie wyłącza się klimatyzacji, przez co naraża się pracowników na problemy zdrowotne, a firmę na straty finansowe . Najbardziej popularne klimatyzatory pochłaniają powietrze z pomieszczenia, filtrują, ochładzają, osuszają lub dogrzewają je i znów oddają. Przy użytkowaniu takich urządzeń należy pamiętać o okresowym wietrzeniu pomieszczenia co zapewni stały dopływ świeżego powietrza, a pracujący klimatyzator skutecznie oczyści je z brudu i kurzu a w przypadku urządzeń bardziej zaawansowanych technicznie  - również z drobnoustrojów.

- Częstym zjawiskiem jest też niewłaściwe ustawianie parametrów pracy urządzenia. Wielu użytkowników w upalne dni poszukując orzeźwienia stara się ustawić klimatyzację na jak najniższą temperaturę i „silny” nadmuch, przez co narażają się na szok termiczny, którego doświadczą wychodząc z biura. Zaleca się, żeby ustawienie klimatyzacji było tylko o 3-4 stopnie niższe niż temperatura na zewnątrz. – radzi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT.

Brudna i nieserwisowana klimatyzacja może być wylęgarnią wirusów i drobnoustrojów. Producenci klimatyzatorów zalecają w celu utrzymania długoletniej gwarancji kompleksową konserwację urządzeń i instalacji dwa razy do roku przez stację serwisową z odpowiednimi kwalifikacjami oraz sprzętem. W trakcie takiej usługi odbywa się m.in. odgrzybianie instalacji. To za mało, należy również dbać o czyszczenie filtrów urządzenia we własnym zakresie . Czynność ta powinna być przeprowadzane co miesiąc lub dwa, nie potrzebna jest jednak do tego specjalistyczna firma, w lepszych urządzeniach dostęp do filtra jest ułatwiony i wystarczy umyć go wodą z mydłem.

Warunkiem prawidłowego funkcjonowania urządzeń, wykorzystania w pełni ich możliwości technicznych w maksymalnym okresie żywotności jest niewątpliwie obsługa zgodnie z zaleceniami producentów poszczególnych urządzeń, a co się z tym wiąże również stała konserwacja sprzętu przez firmy wyspecjalizowane – radzi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT.

Klimatyzacja może również przynieść bardziej wymierne oszczędności niż te, w których oszczędzamy na zdrowiu pracowników. Montaż klimatyzatora i jego użytkowanie możemy odliczyć od podatku. Podobnie jak w przypadku kosztów na ogrzewanie, również klimatyzacja może być wpisana do kosztów podatkowych. Do wydatków takich można zaliczyć zakup urządzeń klimatyzacyjnych, ich serwis i konserwację. Należy jednak pamiętać, że sam zakup urządzenia należy do środków trwałych firmy, a tych nie możemy od razu wpisać do kosztów podatkowych, trzeba więc poddać je najpierw amortyzacji.

- Rozwiązaniem tego problemu może być forma leasingu, która staje się coraz bardziej popularna w tego rodzaju instalacjach.  – radzi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT.

klimatyzowane biuroJak się okazuje klimatyzacja nie oznacza dziś zbędnego luksusu, na który mogą sobie pozwolić tylko najbogatsze firmy i instytucje. Udogodnienia towarzyszą nam na co dzień, dlatego firma unikająca tanich inwestycji ułatwiających pracę i kontakt z klientem może stwarzać wrażenie nie idącej z duchem czasów.

- Inwestycja w klimatyzację w dzisiejszych czasach nie stanowi wydatku, który mógłby mocno zaszkodzić nawet średnio prosperującej firmie. Rezygnacja z tego typu udogodnienia może jednak mocno ochłodzić relację naszego przedsiębiorstwa z klientami lub potencjalnymi partnerami, przez co pozornie zaoszczędzone pieniądze odbiją się na wizerunku firmy. – podsumowuje Piotr Stefaniak z AC KLIMAT.

Oceń artykuł
5,00 / 1 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i dodaj swój komentarz

Opracowanie: Katarzyna Laszczak

Źródło: AC Klima

Polecamy Ci również

Zobacz także