Bramy zdalnie sterowane

Zimno w stopy, mokro za kołnierzem, a tu trzeba się jeszcze mocować z kłódkami i zamkami. Nie ma nic gorszego niż otwieranie bramy wjazdowej czy garażowej podczas obfitych opadów deszczu czy śniegu. Automatyka uchroni nas przez zmarzniętymi uszami i mokrymi od śniegu butami.

 elementy automatyki bram i podjazdy wymagają odśnieżania Od piwnicy, poprzez garaż, po dach
Wszędzie możemy założyć zdalne sterowanie, które ułatwi i uprzyjemni nam codzienność. Wystarczy jeden guzik w pilocie aby żaluzje w oknach osłoniły nas przed zimowym słońcem, drzwi garażowe stanęły przed nami otworem, a brama wjazdowa cicho zamknęła się za wjeżdżającym samochodem. Jednak należy pamiętać, że o automatykę trzeba zadbać – szczególnie zimą, gdy opady śniegu zasłaniają fotokomórki, a wjazd jest grubo zaścielony śnieżną pokrywą. Zaleca się odgarniać zalegający na podjeździe śnieg, a także dbać o to, by fotokomórki bezpieczeństwa cały czas były odsłonięte. Fotokomórki podczerwieni zdalnie wykrywają przeszkodę na drodze ruchu bramy i zatrzymują ją. W przypadku, gdy fotokomórka jest zasłonięta śniegiem, nie spełnia swojego zadania dostatecznie. Nie grozi to jednak niebezpieczeństwem, gdyż nowoczesne napędy są wyposażone w zabezpieczenia przeciwzgnieceniowe. Posiadają czułe zawory zwrotne, które w przypadku napotkania przeszkody cofają skrzydło bramy.

Nowe elektromechaniczne napędy posiadają dodatkowe zabezpieczenie przeciwzgnieceniowe, które zapewnia moduł elektroniczny instalowany w centrali sterującej, który bezpośrednio kontroluje siłę ciągu napędu. W przypadku awarii spowodowanej np. dużymi złogami śniegu – mechanizm odblokowujący siłownika umożliwia odblokowanie skrzydeł bramy i obsługę ręczną. Jeśli jednak od czasu do czasu odśnieżymy podjazd,zamiast używać skrzydła bramy jako pługa śnieżnego będzie ona chodziła niezawodnie przez długie lata, nawet w temperaturach do -30ºC. Dzięki automatyce zamiast codziennej gimnastyki przy otwieraniu i zamykaniu bramy, lepiej możemy wykorzystać ten czas na inne sporty zimowe, takie jak sanki, czy narty...

napęd do bramy skrzydłowejNowość - napęd do bram skrzydłowych
Przykładowym, a jednocześnie wygodnym rozwiązaniem, jest napęd FAAC 391 przeznaczony do bram skrzydłowych o długości skrzydła do 2,5 m. Ze względu na kompaktową budowę napęd jest szybki i łatwy w montażu bez konieczności przeróbek adaptacyjnych bramy. Jest ekonomiczny w użytkowaniu, gdyż pobiera zaledwie 1,2 A prądu w trakcie pracy urządzenia, a także ma dodatkowe zabezpieczenia przeciwzgnieceniowe dzięki elektronicznemu modułowi, który montowany jest w centrali sterującej automatu. W przypadku braku prądu mechanizm odblokowujący siłownika umożliwia obsługę ręczną bramy.

Oceń artykuł
4,25 / 4 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i dodaj swój komentarz

Opracowanie: Ewa Kulesza

Źródło: Faac

Polecamy Ci również

Zobacz także